maandag 13 augustus 2018

Life through my eyes | Sunny Beach

Het is volgens mij al weer enkele jaren geleden dat ik voor het laatst een 'life through my eyes' postte. Nu ik weer een weekje op vakantie geweest ben en een aantal leuke foto's genomen heb, leek het me wel tof om dit nog eens te doen. Net zoals vorig jaar gingen we een weekje op vakantie naar Sunny Beach in Bulgarije. We kozen voor een ander hotel dan vorig jaar en dat is ons goed bevallen. Ik heb niet van elke dag foto's, maar toch zijn er een aantal dingen erg leuk om te delen. Geniet maar even mee van het mooie en leuke Sunny Beach!

Dinsdag 31 juli vertrokken we vanop Brussels Airport. Ik ben eigenlijk altijd super zenuwachtig om op vakantie te vertrekken. Het gaat mij niet echt over het vliegen, maar eerder omdat ik zo bang ben dat ik iets belangrijks vergeten ben. Vanaf dat we voorbij de douane zijn, kan ik het allemaal wel loslaten. Op dat moment kan ik er namelijk niets meer aan doen en weet ik zelf ook wel dat het geen zin heeft om me daar nog druk in te maken. Mochten jullie tips hebben om dat soort stress te vermijden, shoot! Elk jaar heb ik er weer last van en het begint de mensen rondom mij op hun zenuwen te werken.

Vliegen blijf ik toch ook wel spannend vinden, zeker het opstijgen en landen. Toen de zon begon onder te gaan, lukte het me wel om deze erg mooie foto te nemen.

Op bovenstaande foto's zijn we alweer enkele dagen verder. Op vrijdag besloten we samen met onze Britse vrienden een uitstapje te doen naar Old Town Nessebar. Verdwalen in de hitte tussen de oude gebouwen om dan bij dit mooie uitzicht uit te komen. De onderste is trouwens vanop het terras van een restaurant getrokken.

En nog een aantal foto's van in het restaurant. Als voorgerecht nam ik een gebakken kaas met groene vijgenconfituur. Het klonk als een hele vreemde combinatie, maar het was super lekker! Terwijl ik dit typ, besef ik dat ik eens op zoek moet gaan naar zo'n vijgenconfituur omdat ik die kaas thuis echt eens wil proberen te maken.
Als hoofdgerecht deelden Toon en ik een zeevruchtenschotel en ook dit was superlekker en eigenlijk best goedkoop.

Voor wie binnenkort nog naar Sunny Beach en/of Nessebar gaat: het restaurant heet Plakamoto en is zeker en vast de moeite! Vooral als je van vis houdt.

Nog een aantal sfeerbeelden van Nessebar.

Zaterdagavond was het cocktailtijd! Zondag was ik namelijk jarig en dus besloten we om het op zaterdag al goed te beginnen inzetten. We belandden in Gulliver's en deelden daar een aantal lekkere 3 liter cocktails. Diegene op de foto is een Strawberry Colada.

Zondag was ik dan jarig en op een bepaald moment kwam ik terug in onze hotelkamer en ineens stond daar deze taart klaar. Het hotel was dus op de hoogte van mijn verjaardag en ik werd verrast met een lekkere taart. We hebben hem met vier gedeeld en dan nog hadden we heel wat over. Dit heb ik aan het hotelpersoneel gegeven omdat ik vond dat zij ook een stukje verdienden.

Zondagavond gingen we weer uiteten en deze keer bij het Italiaanse restaurant Stella Di Mare. We ontdekten dit pareltje aan het strand vorig jaar. Ook dit jaar werd er ons weer bevestigd dat dit zeker de moeite is om te gaan eten. Prijs-kwaliteit echt een toppertje! Ook het uitzicht is geweldig!

Nogmaals een aantal sfeerbeelden van onze laatste dagen.

En dinsdag was het dan tijd om weer te vertrekken. 's Avonds werden we weer opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Uiteindelijk hadden we een klein uurtje vertraging en dat valt al bij al nog mee. De Belgen die met de vlucht voor ons zouden vertrekken, bleken uiteindelijk drie uur vertraging te hebben. Dit maakte dat wij zelfs nog eerder zouden landen. We weten ondertussen nog altijd niet aan wat het precies lag. Wel moest ons vliegtuig nog een aantal rondjes vliegen aangezien Brussels Airport door het slechte weer tijdelijk gesloten was.

Zo, dit was m'n weekje vakantie. Nu ik deze foto's terugzie zou ik zo opnieuw willen vertrekken. Het was weer een geweldige week en het is voor herhaling vatbaar! Volgend jaar misschien wel een paar dagen langer aangezien een week echt veel te snel voorbij is!