zaterdag 21 juli 2018

Eerste indruk: De Fit methode + doel


Blijkbaar hebben mijn posts over het afvallen en gezonder eten toch wat indruk achtergelaten op het wereldwijde web. Een tijdje geleden kreeg ik namelijk de vraag of ik zin had om dit boek te ontvangen, te lezen en er een blogpost over te schrijven. Ik ben nog steeds niet de persoon die altijd de goede keuzes maakt en fit klonk nogal fel als 'sporten'. Toch overwon ik deze twijfel en besloot ik hierop in te gaan. Benieuwd wat de eerste indruk hiervan is? 


First things first, ik heb hem nog niet helemaal uitgelezen, maar was toch al enthousiast om dit met jullie te delen. Ik heb namelijk besloot om de Fit Methode effectief te proberen gebruiken naast mijn 5-2 dieet. Mijn 5-2 dieet blijf ik gewoon toepassen omdat dat voor mij een methode is die werkt. Ik ben op die manier al een aantal kilootjes kwijtgeraakt en wil dit daarom ook niet zo ineens afschrijven om een nieuwe methode te proberen. Over hoeveel er nu al precies af is en hoe die 5-2 methode me verder bevalt, zal ik nog een aparte blogpost schrijven. 



Voor ik verder ga, wil ik zeker al even kwijt dat ik de vormgeving erg mooi vind. Het nodigt uit om te lezen doordat er geen enorme lappen tekst staan, maar er wordt net vaak voor een schema gekozen om alles overzichtelijk te houden. Het boek zelf is daarnaast ook redelijk logisch opgebouwd. Zo gaat het eerste stuk over de juiste mindset, het tweede over sporten en als laatste over voeding. Ergens word je na de juiste mindset wel meteen naar voeding verwezen. Ik vond het zelf nu echt geen ramp om het hoofdstuk sport even over te slaan.

Wat ik zo fijn vond aan het hoofdstuk mindset was dat er heel vaak herhaald werd dat het een proces is en dat 'een keertje minder' niet gelijk staat aan compleet falen. Ik denk dat dit voor heel veel mensen namelijk vaak een probleem is. Dit merkte ik zelf in het verleden ook aan mezelf. 


Dan is het nu tijd om de eerste stap met jullie te delen. Namelijk, m'n doel. De Fit methode vind het erg belangrijk dat je hier grondig over nadenkt. Je moet je doel namelijk SMART opstellen. 

S = Specifiek (dus concreet: wat moet er gebeuren?)
M = Meetbaar (Kun je het resultaat op een bepaalde manier effectief waarnemen?)
A = Acceptabel (Is het verantwoord?)
R = Realistisch (Kan dit zelfs wel? Niet te veel ineens?)
T = Tijdsgebonden (Wanneer moet dit doel behaald zijn?)

Uiteraard is het dan voor mij belangrijk om te kijken naar wat ik wil en waar ik nu sta.
Momenteel weeg ik om en bij de 75 kg. Ik zeg om en bij want dit varieert wel eens van dag op dag. De ene dag zit ik er boven, de andere dag netjes onder. Ik ben erg aan het schommelen de laatste dagen. Het is denk ik redelijk duidelijk dat ik nog verder zou willen afvallen dus:

Mijn doel is om op 1 juli 2019 65kg of minder te wegen. 
Zo, daar is mijn doel. Ik gooi het zometeen het wereldwijde web om om dan als extra motivatie te gebruiken om mijn doel echt wel te halen. 

Dit was dus al eventjes mijn eerste indruk over de FIT methode. Ik zal regelmatig updates posten en zeker ook eens een uitgebreider artikel om nog net iets dieper in te gaan op de werkwijze. Mocht je zelf interesse hebben in het boek, kijk dan zeker eens op fit.nl .

Liefs
Veronique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten