donderdag 6 juli 2017

Gewicht kwijtraken | update #1


Enkele weken geleden heb ik jullie verteld dat ik tegenwoordig bezig ben met mijn gewicht. Ook heb ik toen even gemeld hoeveel ik ben afgevallen tijdens die eerste paar weken. Vandaag ben ik weer naar de diëtiste geweest en het leek mij wel interessant om te delen hoe het nu verder gaat. Hou ik het goed vol, maar vooral, val ik af? 



De vorige keer vertelde ik jullie dat ik heel tevreden was met hoeveel ik eigenlijk al kwijt was. De eerste keer dat ik terug naar de diëtiste geweest ben, viel het me toch wat tegen. Uiteindelijk bleek ik op drie weken tijd 1,1 kg afgevallen te zijn. Met een bang hartje wachtte ik dus haar reactie af. Toen ze ging kijken naar wat de weegschaal nog meer te vertellen had, stelde ze me wel gerust. Mijn vochtgehalte was belachelijk hard gestegen, wat wel wou zeggen dat ik toch wat vocht ophield met dat warme weer. Dit stelde me weer wat gerust en zorgde ervoor dat ik toch wel door zou gaan. 

Toen zat ik dus op 85 kg. De voorbije twee weken was het soms wat puzzelen wanneer we de dieetdagen zouden houden. De ene dag kwam het voor mij minder goed uit, de andere dag weer wat minder voor mijn zus, maar uiteindelijk lukte het wel. We kwamen er samen wel uit. Toegegeven, ik heb het deze keer wel iets moeilijker gehad. Ik had honger, was wat slechtgezind en dat werkt elkaar dus in de hand. Ook tijdens een vergadering durfde ik wel eens een chipje te nemen, wat eigenlijk niet de bedoeling was. Maar soit, dat is nu gebeurd en daar gaan we niet belachelijk over doen. Ik moet nu vooral zien dat ik de volgende dieetdagen wel beter mijn best doe om me er ook effectief aan te houden. 

Momenteel vertelde de weegschaal me deze ochtend dat ik nog 83,1 kg weeg (dus -3kg) en de weegschaal bij de diëtiste vertelde me deze namiddag (dus ik had al best wat gedronken en ook al gegeten) dat ik 83,5 woog. Dit komt dan op -2.6kg. Op vijf weken tijd is dit geen enorm schokkend en wauw resultaat, maar ik boek vooruitgang en dat is wat telt. Beter wat trager afvallen en dit er ook af houden, dan erg hard schommelen. 

Wat ik de afgelopen weken gegeten heb als avondeten: 
- zalmpapilotte (uit de oven)
- mosselen met mosselgroentjes (bevat eigenlijk geen vet en is eens iets anders)
- wokgroenten met scampi's
- kipfilet 

Persoonlijk ben ik op zulke dagen echt wel fan van de vissoorten. Dit kan mij dan zoveel beter smaken dan gewoon een stuk kipfilet. Ook de mosselen waren erg lekker, al moet ik toegeven dat ik de mosselsaus af en toe wel miste. Wat mijn middageten betreft, is dit wel redelijk eentonig, maar ook hier leer ik bij. Er is een groot verschil tussen een cracotte met smeerkaas en een cracotte met smeerkaas en groenten. Het lijkt dan ook ineens een pak meer en smaakt ook een stuk beter. Net alsof je een soort broodje gezond eet! 

Hoe het de volgende weken gaat verlopen, kan ik eigenlijk moeilijk zeggen. De volgende weken ben ik in totaal 2,5 weken niet thuis. Dit maakt diëten natuurlijk een stuk moeilijker en op hotel of op restaurant is dit zeker niet vanzelfsprekend. Hier heb ik het al wel met de diëtiste over gehad en zij heeft me wel wat tips gegeven. 

Liefs
Veronique



2 opmerkingen:

  1. Hey Vero! Ik heb toevallig net het boek "De Voedselzandloper" gelezen van Kris Verburgh, echt een aanrader als je met gezond eten bezig bent. Kort samengevat raadt hij aan om veel te drinken (water, thee), veel groenten te eten en zo weinig mogelijk brood, pasta, rijst,... te eten. Nog veel succes ermee en hopelijk kan je tijdens de vakantie ook af en toe zondigen. Geniet van je verlof! Lize

    BeantwoordenVerwijderen