woensdag 14 december 2016

Julie | CD Review: Little Mix – Glory Days

Mensen die mij een beetje kennen, weten allemaal dat ik grote fan ben van Little Mix. Deze Britse girlband heeft echt mijn hart gestolen en ik volg hen op de voet. In juni van dit jaar heb ik ze dan eindelijk live aan het werk gezien en dat was fan-tas-tisch! Sinds 18 november ligt hun nieuwste album Glory Days in de rekken. De review van hun eerste album DNA is trouwens een van mijn eerste artikels op Verodoesthis. Nadien volgden natuurlijk ook Salute en Get Weird, dus ook het nieuwe album mocht niet ontbreken. Ik was alvast erg benieuwd naar al hun nieuwe liedjes. Mocht je ze nog niet kennen, is het ook zeker de moeite waard om toch even te luisteren. Kom je mee op deze muzikale reis?

PS: Het is even stil geweest hier op Verodoesthis. Van mijn kant uit kan ik zeggen dat dit wegens familiale omstandigheden is. Sommige lezers zullen al weten over wat ik het heb. Ik ga mijn verhaal zeker nog wel eens neerpennen, maar ben er nu nog niet klaar voor. Voorlopig wil ik de draad weer oppikken, maar ik kan niet beloven dat ik niet nog eens een pauze zal nemen. Hopelijk kan ik hierbij rekenen op jullie begrip!

Ik kocht niet alleen het Deluxe album maar ook echt een fan bundle met daarin het deluxe album, die bevat ook een dvd van hun Get Weird Tour, een kalender van 2017, een poster en een T-shirt. Ik ben dus zeker een echte Mixer! Ik heb van tijdens het concert ook een T-shirt en nadien kocht ik er nog een vest van. Ik was dan ook razend benieuwd naar hun nieuwe muziek en kon niet wachten om deze CD helemaal te luisteren. Sommige liedjes heb ik al gehoord voor deze review, van anderen krijgen jullie van mij een eerste indruk.

Dit is dan hoe de kalender er uit ziet. Ik vind het zeer leuk vormgegeven en zal hier dus nog heel 2017 van kunnen genieten!

De poster ziet er zo uit. Natuurlijk hang ik deze niet meer op aan de muur zoals vroeger, maar ik heb deze toch wel aan de binnenkant van een kast gehangen, zodat ik er toch nog wat van kan genieten.

Ook met het T-shirt ben ik erg blij. Ik heb al een wit shirt waar ‘Let’s Get Weird’ op gedrukt staat, een verwijzing naar hun vorige album en een nummer daarvan. Deze vind ik ook weer erg leuk. Soms draag ik ze buitenshuis, anders draag ik ze gewoon als thuiskledij. Laten we dan nu gaan luisteren naar het album!

1. Shout Out To My Ex
De eerste singe van dit album is meteen een knaller! Ik zat live te wachten via Facebook om hun single in première bij The X-Factor te zien en vond het fantastisch. Na één dag kende ik het nummer al vanbuiten en vond ik het geweldig dat het nummer ook meer op de Belgische radio wordt gedraaid dan hun vorige hits. Het nummer is duidelijk geschreven voor alle exen ter wereld, maar in het bijzonder voor die van Perrie Edwards: Zayn Malik. Echt een super nummer met aanstekelijke beat. Bekijk hieronder ook zeker even de officiële videoclip.

2. Touch
Het volgende nummer kreeg de naam Touch en dat zingen ze dan ook erg vaak in dit nummer. Meestal hou ik er niet van als één woord of zin te vaak terugkomt in een nummer, maar het blijft zeker wel hangen. Dit nummer had ik één keer voordien gehoord. Little Mix besloot in de aanloop naar de release elke dag één nummer te droppen. Ik wou ze nog niet allemaal luisteren maar soms was ik te nieuwsgierig. Ik vond dit de eerste keer niet slecht maar ik denk dat het een nummer is dat een beetje moet groeien. Ondertussen hebben ze ook bekend gemaakt dat dit hun tweede single zal worden.

3. F.U.
Ook dit nummer had ik voordien al gehoord en dat was omdat ik zo benieuwd was naar de sfeer van dit nummer. Waar de letters F.U. voor staan moet ik denk ik aan niemand uitleggen, maar het is zo grappig verwerkt in dit liedje. Ze zingen letterlijk A. B. C. D. E. EEE. F. U. Het nummer is een powerbalad en dat vind ik prachtig. Het gaat over een relatie met een jongen die vreemdgaat maar waar je toch niet van kan weggaan. Erg mooi!

4. Oops (feat. Charlie Puth)
De enige samenwerking op dit album is met Charlie Puth. Op hun vorige album was dat Jason Derulo. Ik had dit nummer nog niet gehoord dus was erg benieuwd, aangezien ik Secret Love Song echt prachtig vond! Het nummer start met fluiten en dat zorgt meteen voor een vrolijke sfeer. Ik zie dit eerlijk gezegd nog wel een single worden. Het is niet echt uptempo maar ook geen balad. Persoonlijk vind ik het wel zo’n typische Charlie Puth sound, dus als je hem leuk vind, zal je dit nummer ook wel appreciëren.

5. You Gotta Not
You Gotta Not is een nummer dat geschreven is door Meghan Trainor en dat hoor je er wel aan vind ik. Eigenlijk komt ook dit zinnetje vaak terug aangezien het als een soort van antwoord gegeven wordt op andere zinnen. Bij de eerste keer luisteren vond ik het eigenlijk niet echt geweldig… Ondertussen ben ik wel helemaal fan, aangezien ik dit nummer dus ook al eerder gehoord heb! Het is echt een nummer dat je vaker moet horen. Misschien ook wel eentje dat op de radio thuis hoort.

6. Down & Dirty
Dit nummer is helemaal anders dan de rest van het album tot hiertoe. Het heeft meer een elektrobeat en is minder pop dan we gewend zijn. Ik hou wel van de variatie die Little Mix biedt. Als ik eerlijk ben hou ik wel het meest van hun rauwe, emotionele nummers die vaak balads zijn. Toch vind ik nummers zoals Down & Dirty ook echt geweldig. Het begin doet me een beetje aan Black Widdow denken van Rita Ora en Iggy Azalea. Toch verandert de beat al vrij snel en ik ben echt verliefd!

7. Power
De eerste keer dat ik dit nummer luister is ook tijdens het schrijven van dit artikel. Het nummer start met een brommende motor en dan met de ijzersterke stem van Perrie! Ik zat letterlijk met open mond te luisteren. Het refrein is ook weer meer elektrisch maar dit is echt een knalplaat. De titel is dus zeker goed gekozen! Het meest verrassende nummer tot hiertoe maar ZO het luisteren waard. Omdat ik graag deel, kan je het nummer hier even luisteren!

8. Your Love
Het nummer begint vrij rustig maar heeft wel een opbouw naar het refrein toe. Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind dat ze in dit nummer erg mooie woorden gebruiken. Ik ben sowieso een sucker voor lyrics, maar ook bepaalde woorden kunnen mij blij maken. Het is wel duidelijk dat dit album helemaal over liefde gaat. Zowel over de slechte dingen als over de mooie kanten. Dit nummer is niet slecht maar zie ik niet als single.

9. Nobody Like You
Dit is samen met F.U. denk ik één van de traagste nummers op dit album en die vind ik meestal erg sterk van Little Mix. Ik hou al van dit nummer vanaf de eerste noten. Op dit soort nummers had ik echt gehoopt met dit album, al is de rest meer powerfull en fierce geworden. De breekbare stem van Jesy in het begin is zo prachtig en de muziek past er perfect bij. Dit gaat een van mijn favorieten worden denk ik.

10. No More Sad Songs
Dit nummer is dus absoluut geen sad song, want dat willen ze niet meer. Grappig dat dit komt na Nobody Like You, een emotioneel nummer. Dit nummer blijft wel hangen omdat de beat aanstekelijk is. Het doet me aan een ander nummer denken, maar ik weet niet goed welk nummer dan. Zeker geen plagiaat, gewoon de vibe die het nummer heeft. Ik noem nummer als deze meestal album vullers, omdat ik dit geen single zie worden.

11. Private Show
Little Mix is zeker meer volwassen geworden dan op hun eerste albums. Logisch ook aangezien ze nu maximum 25 jaar oud zijn en dus nog erg jong waren bij hun deelname aan The X-Factor. Hun muziek en outfits worden meer sexy maar ik vind dat zeker niet storend. Ze zijn zelfzeker en vormen een voorbeeld voor veel jonge meisjes. Zeker een leuk nummer dat goed blijft plakken.

12. Nothing Else Matters
Little Mix had ook dit nummer al voordien de wereld ingestuurd en bij MNM noemde ze dit een ‘YOLO’ nummer op de website. Misschien klopt dit wel aangezien ze zingen ‘nothing else matters like us, nothing else matters like love’. Dit is nog een van de meer tragere nummers van het album. De boodschap is eigenlijk om te genieten van het moment en geen ruzie te maken over onbelangrijke zaken.

13. Beep Beep [Deluxe]
Dit is het eerste extra nummer van de deluxe editie. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van de titel. Het nummer gaat eigenlijk ook over een auto, in de file staan… Vandaar dat het nummer de titel van een toeter heeft. Dit nummer gaat overduidelijk ook over seks. “Just want to *beep* you tonight”. Ik vind het wel leuk dat ze een beetje stouter zijn in hun teksten, maar wel zo’n lieve sound brengen. Dit nummer alleen al is het wel waard om de deluxe versie te kopen.

14. Freak [Deluxe]
Freak heeft een beetje een raar begin, maar dat lijkt me logisch met zo’n titel. Er zijn de hele tijd gekke geluidjes op de achtergrond, het doet me wel lachen. Het refrein is er wel eentje waar je niet op kan stilzitten. Ik snap wel dat dit niet op het gewone album staat maar als extraatje wordt gegeven aan de echte fans. Geen slecht nummer, maar voorlopig nog geen favoriet van mij.

15. Touch (Acoustic) [Deluxe]
Little Mix op hun sterkst is toch wel als ze hun mooie stemmen gebruiken om akoestisch te zingen. Ik ben dus blij dat ze ook op dit album een van hun nummers in een akoestisch jasje steken. Touch was niet mijn favoriet van het album, maar dat kan in een andere versie natuurlijk veranderen. Ik vind het in ieder geval mooier in deze versie. Wat ben ik blij met deze drie extra nummers op de deluxe versie.

Wauw, ik ben echt zo blij met dit album! Ik weet nu al dat ik alle nummer de komende dagen nog erg vaak zal luisteren. Tot hiertoe zijn mijn favorieten Shout Out To My Ex, Power, F.U. en Nobody Like You. Ik vind dat alle vier de meiden hun sterke punten mooi naar voor laten komen op dit album. Het is moeilijk om jezelf elk album opnieuw te overtreffen, maar volgens mij slaagt Little Mix daar toch heel goed in. Van mij krijgt dit album een dikke 9.5/10.

Ken jij nummers van Little Mix of leer je ze pas nu kennen? En van welke muziek hou jij?