woensdag 12 november 2014

Julie | CD Review: Road Between - Lucy Hale

Aangezien ik een super grote Pretty Little Liars fan ben, volg ik ook een beetje het doen en laten van de acteurs en actrices uit deze reeks. Meerdere van hen kunnen zingen, maar Lucy Hale is de eerste om met een volledig album naar buiten te komen. Hier was ik erg benieuwd naar, zeker aangezien ze voor het country muziekgenre gekozen heeft. Vandaag wil ik samen met jullie de nummers één voor één overlopen en mijn mening geven. Dit is hoe het album er uit ziet:

Hieronder kan je dan weer de tracklist van het deluxe album bekijken:

Het album bevat dus 11 liedjes en de deluxe versie bevat er 18. Ik ga deze allemaal beluisteren om een zo volledig mogelijk beeld te hebben van dit album. Op Amazon betaal je $19.99 voor het deluxe album. (De nummers met * staan enkel op het deluxe album.)

1. You Sound So Good To Me

Dit nummer kende ik al omdat het de eerste single van het album was. In het begin was ik een beetje verbaasd over de richting die Lucy uitgaat met haar muziek, na een tijdje kon in het wel smaken. Het liedje is eigenlijk erg catchy en blijft toch wel best goed hangen. Voor dit nummer heeft ze ook een clip opgenomen en die kan je hieronder zien. Ik vind het een goede opener voor het album, aangezien ik er elke keer vrolijk van word!

2. From The Backseat

Dit is een nummer met een erg rustig begin, typisch country. Ik vind wel dat je hier haar stem erg goed kan horen, een pluspunt dus. De rode draad door het album is natuurlijk de liefde maar ook auto’s en snelwegen komen natuurlijk aan bod. Dit is een trage liefdesbalad en ik vind dat het nummer wel een mooie sfeer heeft. Dit nummer wil ik zeker nog vaker luisteren!

3. Nervous Girls

In een interview met Lucy heb ik haar horen vertellen dat dit haar favoriete nummer van het album is. Ze vindt het zelf zo mooi omdat het voor iedereen wel herkenbaar is. Zo zingt ze dat je in de spiegel altijd alles ziet wat je niet bent, omdat meisjes nu eenmaal vrij onzeker zijn. Bij de eerste keer luisteren vond ik dit nummer niet geweldig, bij een volgende keer luisterde ik pas echt naar de tekst en ik was verkocht. “And I guess we're all the same after all: nervous girls.” Ze heeft ook wel ergens een punt met dit nummer.

4. Red Dress (Feat. Joe Nichols)

Opnieuw een rustig begin, net zoals de voorbije twee nummers. Ik hou wel van wat meer uptempo, dus hopelijk komt dat nog aan bod. Zoals je kan zien is dit nummer een samenwerking met Joe Nichols. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar hij heeft zo’n echte typische country stem en deze past echt mooi samen met die van Lucy. De tekst van dit nummer spreekt me niet aan zoals bij de vorige nummers. Op zich een mooi nummer maar dit zou me denk ik niet meteen bijblijven nadat ik het volledige album geluisterd heb.

5. Goodbye Gone

De sfeer van dit nummer is iets ‘bitsiger’ dan de vorige nummers. Daar waar de andere gingen over de mooie kant van de liefde, gaat dit over de andere kant. Het is dus eerder een break up song. Ik vind dat Lucy’s stem hierin echt scherper klinkt, wat echt goed past bij de tekst van dit nummer. Het is zo’n meezinger voor iedereen die al wel eens een gebroken hart heeft gehad. Ze zingt in het refrein iets te vaak hetzelfde, maar dat vergeven we haar maar zeker? Geen topfavoriet, maar wel een goed nummer en een welkome afwisseling.

6. Kiss Me

Op de deluxe versie van dit album staat ook nog een akoestische live versie van dit nummer, daar ben ik wel erg benieuwd naar! Eerst dacht ik dat dit een cover zou zijn van Sixpence None the Richer’s Kiss Me maar niks is minder waar! Behalve de gemeenschappelijke titel is er niks hetzelfde aan. Ook hier komt het autothema weer terug “You leave here and you drive home, you take a turn down my road. I watch you through my window and hide so you can't see.” Geen slecht liedje, maar dit moet ik vaker beluisteren.

7. Road Between

Naar dit nummer is het album vernoemd en ik vind het echt een mooie titel. Het is vrij vaag en mysterieus, maar ik vind het goed gekozen! Alweer een rustig liedje, maar toch vind ik het mooi aangezien het wel een sterke tekst heeft. Dit nummer vind ik zelf echt fijn om te luisteren, al doet het me wel aan Breakaway van Kelly Clarkson denken qua melodie. Maar aangezien ik dat ook een mooi nummer vind, is het geen probleem dat het er op lijkt!

8. Lie A Little Better

Dit liedje was de tweede single waar Lucy mee naar buiten kwam en ik was meteen fan! Ik vind het wel grappig dat ze zingt over ‘liegen’ terwijl ze in een serie speelt waarin ‘liars’ voorkomt. Bovendien gaat dit nummer over de periode waarin ze verliefd was op een mannelijke collega uit Pretty Little Liars! Ik hoop nog steeds dat het Ian Harding is (Ezra in de serie) omdat ik hun ook in de serie een erg mooi koppel vind. Het nummer is aanstekelijk en zingt lekker mee. Ik ben fan! “Can’t seem to hide what I'm feelin’, can’t believe what I'm sayin out loud. Truth is theres no turnin back now, I guess I shoulda learned how to lie a little better.”

9. That's What I Call Crazy

Ook dit nummer gaat over liefdesverdriet. Het lijkt wel of Lucy in het begin van dit album nog super verliefd was op haar collega bij ‘PLL’ en naarmate het album vordert het duidelijk werd dat deze gevoelens niet wederzijds waren. Wie die mannelijke tegenspeler ook was, hij heeft in ieder geval voor voldoende inspiratie gezorgd voor dit album. Eerlijk gezegd lijkt dit nummer een beetje een ‘albumvuller’. Ik vind het niet slecht, maar ook niet wauw.

10. Love Tonight

Hier zit weer wat meer ritme in, het is zo’n nummer waarop je spontaan begint mee te bewegen. Dansen zal moeilijk worden, maar meetikken op het ritme met je voet is onvermijdelijk! “Whatever you're selling, I've already bought it.” Dat vind ik wel een grappig zinnetje… Het is wel een herkenbaar gevoel! Wanneer je in het begin verliefd bent op iemand, vind je echt alles wat die persoon zegt helemaal geweldig. Leuk nummer dat ondanks de ietwat serieuze tekst een luchtig gevoel geeft.

11. Just Another Song

De titel van dit liedje vind ik wel grappig aangezien het de laatste track is van het ‘gewone’ album. Het gaat eigenlijk over een bepaald liedje dat gevoelens bij je oproept elke keer je het hoort. Op een of andere manier vind ik dit het meest emotionele nummer van het album, ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen zeg! “Oh, I knew I was falling for you and oh, when it's on the radio. That's when it hits me, you're gone. Maybe to you, it's probably just another song.” Zo mooi! Dit is een van de mooiste nummers van het album, zonder twijfel. Vandaar dat ik het zeker aan jullie wil laten horen hieronder.

12. My Little Black Wedding Dress*

Ik vind de titel van dit nummer leuk bedacht, aangezien ieder meisje een ‘Little Black Dress’ zou moeten hebben volgende de moderegels. Maar een zwarte bruidsjurk is natuurlijk niet zo veelvoorkomend. Op een dag wil ik zeker trouwen en vroeger zei ik altijd dat ik wel in mijn jeans zou trouwen aangezien ik nooit jurken draag. Ondertussen besef ik wel dat ik een echt trouwjurk wil. Ik vind persoonlijk een witte jurk met een soort van zwart detail wel mooi, maar voor een volledig zwarte jurk zou ik nooit kiezen! Dit nummer vind ik wel iets hebben, al ben ik na één keer luisteren niet volledig overtuigd. Best speciaal dus!

13. Feels Like Home*

Dit is het meest typerende country nummer van het album. Ik begin stilletjes door te krijgen waarom deze nummers enkel op de deluxe versie staan. Ze zijn iets minder ‘mainstream’ en passen minder goed op de radio dan bepaalde andere nummers. Daarom zal Lucy vast de keuze gemaakt hebben om deze te bewaren voor haar echte fans, die investeren in de deluxe versie van dit album. Ik vind dit nummer niet echt geweldig…

14. Loved*

Het begin van dit nummer klinkt zo zacht en liefelijk dat je wel verliefd moet worden op de stem van Lucy. Voor al wie er nog aan zou twijfelen: deze meid kan zingen! Het is wel weer opnieuw een balad, maar dan wel een hele mooie balad. Een typische lovesong. Ik zou bijna durven zeggen dat dit een ideaal openingsnummer zou zijn op een bruiloft! “Make me feel loved, make me feel beautiful. Make me feel dance-around-the-room, Cinderella kind of magical. Make me believe I'm all that you'll ever need. Hold me close and make me feel a million kinds of wonderful. Baby, your touch, it's more than enough, make me feel loved.” En nu allemaal samen: ‘Oooohhh!’ ;-)

15. Kiss Me (Live Acoustic)*

Dit is dus hetzelfde nummer als nummer 6 op het gewone album. Op deze deluxe versie kan je een live akoestische versie vinden. Misschien weet je het nog, maar ik was niet van de eerste keer omvergeblazen door dit nummer. Omdat ik wel hou van akoestische muziek én liveversies, was ik erg benieuwd naar dit nummer. In deze versie vind ik het nummer wel iets extra’s hebben, wat het voor mij dus beter maakt. Ik vind dit nog steeds niet het beste nummer van het album, maar de live versie vind ik wel een leuke toevoeging!

16. Road Between (Live Acoustic)*

De gewone versie van dit nummer vond ik al mooi, maar deze live versie vind ik nog een tikkeltje mooier. In een live versie hoor je pas hoe iemand echt zingt en dan vind ik dat de tekst altijd zo puur en naturel overkomt. Lucy heeft geen 100% perfecte stem, maar net dat speciale randje past wel bij het country genre van dit album. Begrijp me niet verkeerd, ze zingt niet vals of zo, maar ik denk gewoon dat niet iedereen haar zou bestempelen als een super goede zangeres. Je moet gewoon houden van haar stemgeluid. Haar stem is wel zo uniek dat ik ze uit duizenden anderen zou plukken, en net dat vind ik zo mooi.

17. Runaway Circus*

Ondanks dat dit geen live versie is, vind ik wel dat haar stem hier heel écht klinkt. Uiteraard wordt er aan iedereen wel een beetje gesleuteld in de studio, maar de truc is om dit niet te laten merken. Meestal hou ik niet van nummers met ‘circus’ in, geen idee hoe dit komt. Het is opnieuw een rustig nummer. Niet verkeerd, gewoon niet helemaal mijn ding. De tekst is mooi, maar hij overtuigd me gewoon niet volledig omdat er geen ‘herkenbaarheid’ element aanwezig is voor mij.

18. Those Three Words*

Goh, ‘Those Three Words’… Zou ze hiermee ‘I Love You’ bedoelen? *sarcasm sign!* Natuurlijk is ook de afsluiter van het deluxe album een nummer over de liefde. Wel vind ik dit een goed nummer om mee af te sluiten, het pakt nog voor een laatste keer al je aandacht vast. Ik vind het fijn dat het geen zeemzoet liefdesliedje geworden is, verrassend genoeg gaat het over een liefdesbreuk… “You can't fix it with those three words.” Ja, afsluiten met een goed nummer is altijd een slim idee! Een laatste indruk is even belangrijk als een goeie eerste indruk.

Ik wist vooraf niet goed wat ik van het album moest verwachten aangezien country niet bepaald mijn favoriete muziekgenre is. In het begin van de carrière van Taylor Swift klonken haar nummers ook totaal niet commercieel en kijk waar zij nu staat. Ik ben dus alvast op voorhand benieuwd naar haar volgende album. Tot het zover is, doe ik het met deze fijne plaat! Ik zou het zeker een 8/10 geven. Er staan echt super leuke en mooie nummers op! Favorieten voor mij zijn ‘Lie A Little Better’, ‘Just Another Song’ en ‘Loved’, zeker eens luisteren dus!

4 opmerkingen:

1. Amaai, dat was heel wat om te lezen. Ik ben ook fan van Lucy Hale als actrice, maar haar muziek spreekt me persoonlijk niet zo heel veel aan ;) Leuke review wel!