woensdag 19 februari 2014

Julie: Filmreview: Delivery man

Voor Kerst kregen Nick en ik bioscooptickets cadeau. Dat wil dus zeggen dat ik op korte tijd weer redelijk wat films ga zien… Ik ga dan ook mijn best doen om deze te reviewen voor jullie! Vandaag is het de beurt aan de film Delivery Man. Ik had er al reclame voor gezien op tv en was dus best benieuwd naar deze ietwat aparte film.
Dit is hoe de poster er uit ziet:

Korte inhoud: In de hartverwarmende feel good film Delivery Man maken we kennis met David Wozniak, een nobody die zijn zaakjes zelden voor elkaar heeft. Wanneer blijkt dat zijn vriendin zwanger is en tegelijkertijd bekend wordt dat hij vader is van 533 kinderen, is het tijd voor David om zijn leven op orde te krijgen. Maar of dat wil lukken...Delivery Man is een productie van DreamWorks Studios en een remake van de succesvolle Canadese film Starbuck.

Mijn mening: Je vraagt je misschien af hoe iemand vader kan zijn van 533 kinderen? Wel, David Wozniak heeft vele jaren geleden een dikke bijverdienste gehad als spermadonor. Op drie of vier jaar tijd doneerde hij maar liefst 693 keer en door een foutje werd zijn materiaal aan iedere vrouw toegediend. 142 van deze kinderen spannen nu een rechtszaak aan tegen de anonimiteitsclausule. Met andere woorden: ze willen hun biologische vader leren kennen!
Ik vond deze film echt een leuke, ontspannende film. Hij zal geen potten breken door Oscars in de wacht te slepen, maar dat is ook niet de ambitie van deze film. Persoonlijk vind ik Vince Vaughn echt goed gecast, net zoals verschillende van zijn kinderen. Het is geen type komedie waarbij je de ganse tijd de slappe lach hebt. Ik vind het gewoon een super mooie film, met een goeie moraal-van-het-verhaal. Het is een echte feel good film, waar je glimlachend buiten komt. Geen topper, wel een aanrader!
Regie: Ken Scott
Duur: 1 uur en 45 minuten
Score: 8.5/10