zaterdag 2 februari 2013

Julie: DIY Smoothies


D.I.Y. (Do It Yourself)
Ken je dat gevoel? Veel schoolwerk, hobby’s, familie… Geen moment tijd voor jezelf! Eindelijk heb jij een gaatje in je agenda gevonden voor lekker veel me-time! En plots gebeurt het onverwachte… Op die ene dag dat jij niks te doen hebt… Verveel je je! Niets vervelender dan geen idee te hebben wat te doen. Daarom leek het me leuk jullie enkele tips te geven die je zelf kan doen. Veronique geeft jullie geregeld een van haar receptjes, en nu is het mijn beurt.

Smoothie
Lekker, fris, fruitig en vooral… GEZOND! Ja, smoothies zijn helemaal hip en dat heeft verschillende redenen. Het is gemakkelijk om zelf te maken en het is een leuke manier om je dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Natuurlijk kan je als echte gezondheidsfreak kiezen voor een bio-smoothie met magere ingerediĆ«nten. Vandaag ga ik jullie echter een gewoon simpele Aardbei-Banaan smoothie geven als recept.


Ingrediƫnten:
- 3/4 kop appelsap
- 1/2 kop natuur yoghurt
- 1 bevroren in stukken gesneden banaan
- 1 kop bevroren aardbeien

Bereiding:
Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Daarna gewoon nog even laten mixen. Wanneer je smoothie voldoende vloeibaar is kan je deze gewoon uitgieten in de glazen en genieten van je drankje!

TIP: Gebruik bevroren fruit
Het staat niet vermeld op alle recepten, maar als je op voorhand je fruit ingevroren hebt, zal je smoothie dikker en kouder blijven aanvoelen. Grote stukken fruit zoals banaan of meloen kan je beter in stukken snijden voor je ze in de vriezer plaatst, zo kan je ze gemakkelijker bewerken achteraf. Eens het fruit bevroren is kan je het allemaal samen in een vrieszak steken.

Om je smoothie zo gezond mogelijk te houden
Er zijn veel mogelijkheden om het vetgehalte van je smoothie binnen de perken te houden. Zo kan je bijvoorbeeld sojamelk gebruiken in plaats van gewone melk, yoghurtijs gebruiken in plaats van roomijs en je kan voedingssupplementen toevoegen zoals tarwekiemen of eiwitpoeder.

Julie x 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen